Food – Recept: Groentecakejes

Na alle feestdagen met heel veel lekker, maar niet altijd zo gezond, eten is het tijd om weer verder te gaan met gezond eten. Daarom ging ik weer op zoek naar wat gezonde receptjes en vanochtend heb ik weer een lekker en gezond recept ontdekt. Op Instagram volg ik namelijk sisteraboutfood en zij plaatsten een tijdje geleden een foto van een quinoa-ei muffin. Ik heb iets andere kruiden gebruikt en de naam van het recept verandert haha; zie hieronder het resultaat.

Ingrediënten voor 9 groentecakejes:

– 5 eierenIngrediënten groentecakejes
– 80 g quinoa
– 35 g ui (ik heb rode ui gebruikt)
– 40 g courgette
– 2 theelepels kruiden. Ik heb Italiaanse kruiden en een beetje chilipeper gebruikt, maar je kan ook voor andere kruiden kiezen.
– zout
– peper

Groentecakejes

Groentecakejes

Yummy!

Hebben jullie onze andere gezonde receptjes al geprobeerd? De recepten van de healthy haverpizza, healthy haverrepen en healthy breaky vindt je als je op de naam klikt. De andere recepten vindt je onder food – recepten. Zou je deze cakejes een keer willen maken en proeven? Als je onze gerechten gaat proberen of hebt geprobeerd zeker even laten weten in een comment. We zijn namelijk erg benieuwd naar jullie reacties.

Wanneer zou jij deze cakejes eten? Als tussendoor, bij het avondeten of misschien wel als lunch of ontbijt?

-xxx- Denise

P.S. Like ons op Facebook en volg ons via Bloglovin en Instagram (@denisehorsthuis @chantttie

2 gedachtes over “Food – Recept: Groentecakejes

Geef een reactie. Je e-mailadres wordt niet weergegeven.