Body Release Training – Week 1

Zo, week 1 van de trainingen zit erop en we zitten alweer in week 2! Heb je gemist waar ik precies mee bezig ben? Lees dan het artikel over de kick-off van Body Release Training even terug. In dat artikel hebben jullie foto’s gezien van hoe ik er toen uit zag, maar ik heb echt nu al het idee dat mijn lichaam aan het veranderen is. Misschien is dit meer een gevoel dan dat je in werkelijkheid ook echt iets ziet, maar dat geeft niet. Het geeft me een goed gevoel en vooral heel veel goede moed om door te gaan en me voor de volle 100% in te zetten, en dat is waar het om draait. Tijdens de oefeningen merk ik namelijk dat ik steeds meer aan kan en meer gewicht kan tillen. Ik ben er nog lang niet, maar fijn om nu de progressie al te merken.

Even een korte uitleg over hoe de trainingen verlopen. We starten natuurlijk met een warming-up; roeien, stretchoefeningen en/of oefeningen met de foamroller. Vooral de stretchoefeningen zijn goed voor mij, omdat ik op deze manier leniger wordt (een van mijn doelen). Hierin zie ik trouwens nog niet heel veel verbetering; ik voel me nog steeds een stijve hark haha. Maar ik heb er vertrouwen in dat dit langzamer hand wel komt :) Oefeningen doen met de foamroller zijn trouwens niet alleen goed als je sport, maar ook als je een zittend beroep en je geen goede houding hebt of als je bijvoorbeeld een sportblessure hebt. De foamroller is hier online verkrijgbaar.

Na de warming-up doen we een circuit met een aantal oefeningen. Deze circuits zijn iedere training van de week net iets anders, omdat we steeds op een ander deel van het lichaam focussen. Ik merk dat ik deze oefeningen per training steeds intensiever vindt. Ik denk dat dit komt doordat ik steeds meer wil kunnen en daardoor meer mijn best doe. En dat werpt zijn vruchten af, want ik merk dat het iedere keer een klein stukje beter gaat. Hieronder zie je twee voorbeelden van oefeningen die we tijdens een circuit doen.

Onderstaande oefening lijkt heel simpel; springen op een kast en er weer vanaf. Maar doe dit maar eens 10 keer snel na elkaar. Dan merk je echt wel dat het iedere keer een stukje moeizamer gaat. En daarbij is die kast ook best hoog, dus je moet een heel stuk springen.

Jump

En, jump!

Ook deze oefening lijkt makkelijker dan het is; een bal optillen en zo hard mogelijk op de grond gooien. Ten eerste weegt de bal 10 kilo, dat is niet niks ;) En ten tweede moet je dit ook 10 keer na elkaar doen. Nou, die bal leek per keer dat je ‘m op moest tillen wel zwaarder te worden, haha. De laatste paar keer kreeg ik ‘m haast niet meer boven m’n hoofd getild.

Bal

Bal van 10 kilo zo hard mogelijk naar beneden gooien.

Na het circuit doen we nog een cooling down en sluiten we de training af met een proteïne shake. Gisteravond kregen we na afloop van de training ook ons voedingsschema. Aan de hand van je vetpercentage wordt er een schema voor je opgesteld. Hierbij gaat het om een aanpassing van je eetgewoontes; niet voor deze zes weken maar in principe voor de rest van je leven. Voor mij zullen dit op dit moment geen drastische veranderingen zijn, omdat ik mijn eetgewoontes al aangepast heb toen mijn vriend meedeed aan Body Release Training. Over het voedingsschema zal ik jullie volgende week meer vertellen.

Heb je nog vragen over mijn ervaringen met de training, dan mag je die altijd stellen.

Hebben jullie afgelopen week nog gesport?

-xxx- Denise

Like ons op Facebook en volg ons via Bloglovin en Instagram (@denisehorsthuis @chantttie).

8 gedachtes over “Body Release Training – Week 1

  1. Pingback: Body Release Training – Week 5 | DeniChant
  2. Pingback: Body Release Training – Week 4 | DeniChant
  3. Pingback: Body Release Training – Week 3 | DeniChant
  4. Pingback: Body Release Training – Week 2 | DeniChant
  5. Haha!!! Ik vind jullie echt stoer! Powergirls! En voor de bijkomende kwaaltjes, zoals niet kunnen krabben bij jeuk enzo ;), laten jullie je gewoon verwennen door jullie mannen! Die dwarse buikspier heb ik nog nooit hoeven voelen volgensmij, Marlon! ;) Nou, week 1 zit erop.. Op naar de volgende!! Toi toi toi!!

    X

    • Superleuk je reactie Bianc! Die spierpijn is er nog steeds, kan niet overal meer krabben op m’n rug als ik jeuk heb, heel irritant haha. Alles doet nog wel pijn, maar merk dat m’n lichaam er steeds meer aan begint te wennen. Heb nog geen dag gehad dat ik niet meer kon lopen zoals de vorige keer ;)

    • He Bianc! Het is elke keer weer een andere spiergroep die ik ontdek ;) Al eens spierpijn gehad in je dwarse buikspier? (google maar) Voelt heel apart ;) Maar zoals altijd verdwijnt de spierpijn weer :) Denise is btw echt sterk, ik kan nog niet zoveel gewichten aan. Komt wel :) X

Geef een reactie. Je e-mailadres wordt niet weergegeven.